MEWE

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2014-15

Sxedio drasis1

«εγώ κι εσύ γινόμαστε εμείς»

 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ – ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ – ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Ι. Εισαγωγή
Το Σχέδιο Δράσης είναι ένα “εργαλείο” το οποίο κάθε Σχολείο μπορεί -και πρέπει- να χρησιμοποιήσει κατά το δεύτερο χρόνο εφαρμογής της Αξιολόγησης Εκπαιδευτικής μονάδας. Αυτό το “εργαλείο” μπορεί να πάρει διάφορες μορφές: από μικρές και στοχευμένες επεμβάσεις που θα διορθώσουν ή θα βελτιώσουν επιμέρους πτυχές της σχολικής καθημερινότητας, μέχρι τη χάραξη συνολικότερης και πιο γενικευμένης πολιτικής του Σχολείου.

Ο Σύλλογος Καθηγητών του Σχολείου μας, σε Έκτακτη Συνεδρίασή του, αποφάσισε να κινηθεί προς τη δεύτερη κατεύθυνση και να προτείνει για το σχολικό έτος 2014-15 την εφαρμογή Σχεδίου Δράσης το οποίο θα λειτουργήσει ως κινητήριος μοχλός συνολικότερης ανάπτυξης και βελτίωσης του Σχολείου μας, αξιοποιώντας και βελτιώνοντας τις ήδη υπάρχουσες δομές και τα αξιοσημείωτα επιτεύγματά του.

ΙΙ. Περιγραφή Σχεδίου Δράσης
Το Σχέδιο Δράσης που ψηφίστηκε και ήδη υλοποιείται έχει τον τίτλο «MEWE: Ταυτότητα – Ετερότητα – Κοινότητα (Εγώ κι Εσύ γινόμαστε Εμείς)», εκκινεί από μια συνολική συνειδητοποίηση του κρίσιμου ρόλου που καλείται να παίξει το Γυμνάσιο σε τρεις κατευθύνσεις:

α. στην οικοδόμηση της προσωπικής ταυτότητας κάθε μαθητή και μαθήτριας η οποία περνά μέσα από την καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικής προσωπικότητας κάθε συμμαθητή και συμμαθήτριας,

β. στην εμβάθυνση του πολιτισμικού εγκλιματισμού, της ψυχικής ταύτισης και της προσωπικής οικείωσης των μαθητών με τον τόπο που τους γέννησε και τους αναθρέφει (όχι μόνο υλικά αλλά και πνευματικά) -και στον οποίο προσδοκούμε να προσφέρουν δημιουργικά στο μέλλον, συμβάλλοντας στην πρόοδό του με την προσωπική αξιοσύνη τους, και

γ. στην ανάδειξη της αξίας της κοινότητας ίσων πολιτών (αλλιώς Δημοκρατίας) και την προετοιμασία για μια ενεργή, υπεύθυνη και λειτουργική συμμετοχή σε αυτήν.

ΙΙΙ. Άξονες υλοποίησης
Η παραπάνω συνολική θέαση της καλλιέργειας και διαπαιδαγώγησης των μαθητών μας σε κρίσιμα ζητήματα, που αφορούν το μέλλον το δικό τους, των συνανθρώπων τους αλλά και της ίδιας της πατρίδας μας, οδήγησε τον Σύλλογο Καθηγητών στη χάραξη και κατανομή εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης σε τρεις άξονες, ένα για κάθε τάξη:

Α΄ Γυμνασίου: ΟΜΑΛΗ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑΣ, με Συντονίστριες τις καθηγήτριες Φωτίου Μαρία και Πιλωνά Αναστασία

Β΄ Γυμνασίου: ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ, με Συντονιστή τον καθηγητή Κατσικαρίδη Λεωνίδα

Γ΄ Γυμνασίου: ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, με Συντονιστή τον καθηγητή Αλεξίου Αλέξανδρο

                ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α ΓΥΜΝ      ΣΧΕ ΔΡΑΣ Β ΓΥΜΝ      ΣΧ ΔΡ Γ ΓΥΜ

IV. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και επιμέρους δράσεις των τριών αξόνων του Σχεδίου Δράσης.
Πατώντας τον κέρσορα σε ένα από τα παραπάνω εικονίδια, μπορείτε να μεταφερθείτε στον επιμέρους άξονα όπου, μετά το εισαγωγικό κείμενο των Συντονιστών του κάθε άξονα, θα δείτε τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αλλά και τις πρώτες δραστηριότητες, που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Αυτοί οι χώροι θα εμπλουτίζονται συνεχώς και στο τέλος της σχολικής χρονιάς, με την κριτική συμβολή των μαθητικών κοινοτήτων και του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων (που ελπίζουμε να έχει συσταθεί μέχρι τότε), ο Σύλλογος Καθηγητών του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει -στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησής του- σε μια συνολική αποτίμηση του Σχεδίου Δράσης και της συμβολής του στην αναβάθμιση της λειτουργίας του Σχολείου μας.

Sxedio drasis2

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s